7. nov. 2012

Shopaholic


Rebecca Bloomwood er journalist og ansat ved et økonomisk tidsskrift. Hun tilbringer sin arbejdstid med at fortælle andre, hvordan de skal håndtere deres finanser. Sin fritid? Den tilbringer hun med at shoppe. Og vi taler ikke blot om shopping til husbehov. Nej, Rebecca shopper igennem ...
Hun ved godt at hendes forbrug er ALT for stort, og hun prøver både at holde det nede og øge sin indtægt, men lige meget hjælper det, og i mellemtiden håber rykkerbrevene fra banken sig op. Måske hjælper det at købe en eller anden lille ting ... bare en lille en ...

Men trøsten er kortvarig, og da selv de vildeste drømme om, hvordan det hele nok løser sig, ikke længere kan fortrænge virklighedens vrede bankrådgivere, går det op for Rebecca, at hun er nødt til at tage både sig selv og sin situation alvorligt ...




En shopaholics hemmelige drømmeverden -Af Sophie Kinsella
..det er titlen på den bog jeg lige har læst. Ja, alle piger kender jo nok shopaholic. Om ikke andet så filmen, "Confessions of a shopaholic". Hvis du ikke gør, så kan jeg da i hvert fald anbefale dig at skynde dig at se den!


Nu har jeg så lige læst bogen bag filmen, og den er virkelig god. Jeg er faktisk igang med 3'eren ligenu. Ialt er der vist 6 bøger i serien. Det er en rigtig tøsebog om shopping, kærlighed, karriere og veninder. Den er især god hvis man ikke er så meget til bøger om varulve og vampyrer (her er det ikke kun Twilight jeg refererer til). Selv er jeg også vild med fx Twilight og Harry Potter, men jeg er også glad for tøsebøger.
Jeg ved at Petrine også har læst den, og vist ikke var så glad for den, men jeg synes at den er rigtig god, og helt klart værd at tage et kig på.
-Emilie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar