29. aug. 2012

It's all about the food

Da vi var i Barcelona skulle vi selvfølgelig have noget at spise.. sjovt nok?
Noget af det (lidt mere specielle), vil jeg vise og fortælle lidt om nu.
 

En aften fik min mor, far og jeg paella. Det er en meget berømt spansk ret, bestående af ris, grøntsager og kød eller seafood. Det hele blandes sammen på en pande/wok. Det smagte ret godt, men det var ikke noget specielt. Vi fik med karry og kylling, da vi ikke er så vilde med seafood.

 
En virkelig fed oplevelse var Tapas på sticks. Der findes rigtig mage restauranter og cafeer med det, overalt i Barcelona. Det er ligesom en normal restaurant hvor man får et bord. Så er der en stor buffet, med alle mulige lækrer tapas (småretter), man kan tage. I dem alle sammen sidder der en tandstik. Når man så skal betale, tæller man hvor mange sticks man har, og betaler for antallet af pinde. Det var rigtig sjovt, og smagte virkelig godt!


 
Nede ved stranden hvor vi boede, lå der en Beach Bar/Club. Faktisk lå de hen ad hele stranden, med kun 200 m. imellem. Næsten hver dag spiste vi frokost her. Vi fik bl. a. sandwich, salat og så fik vi sådan nogle spanske brasede kartofler med dressing på. Det så vi rigtig mange steder, og det smagte også ret godt!  



Belysningen var ikke så god, desværre.
En aften kom vi forbi en småkage-shop. De havde sådan noget bland-selv, så min far, lillebror og jeg fik nogle småkager. De smagte rigtig godt, og det var også sjovt at se. 

 
Vi fik nogle virkelig lækre, saftigte, store stykker frugt. Ovenfor ses noget af frugten ved den lokale købmand. Det var virkelig lækkert!!

 
Selvfølgelig fik vi også is.
 
Det er nogle af mine sidste billeder fra Barcelona, men fortvivl ikke (haha), igår begyndte jeg at kigge på mine billeder fra Grønland. Åh, hvor jeg dog savner det!
-Emilie


Ingen kommentarer:

Send en kommentar