4. mar. 2012

Armbånd af chipsposer

Hey:-)
Det plejer at være Petrine der er den kreative af os, men nu tænkte jeg at det var min tur. Det er dog Petrine der har lært mig det.



Jeg synes at de her armbånd er rigtig pæne og originale. Jeg har selv flettet dem af chipsposer, og det "gennemsigtige" af tyndt papir-plastik. Slikpapir og tyndt plastik er godt at lave dem af, men man kan også tage normalt papir, og så bare tage tape om det, så det bliver beskyttet bedre.
De er ikke svære at lave, man skal bare lige vide hvordan man gør. De store kan man lave rimlig hurtigt, men de små tager lidt længere tid, da der skal bruges flere led.

Sådan gør man:

1. Klip et stykke af papiret i den ønskede størrelse, jeg plejer at bruge, lille: 7x2,5 cm eller stor: 10,5x4 cm, men man kan klippe størrelsen alt efter, hvilken størrelse man gerne vil have at armbåndet får. Jo større papir, jo større armbånd.



Mine to skabeloner
2. Fold den lange led af papiret over midten, fold den derefter ud igen.


3. Fold den ene halvdel af papiret ind mod markeringen af midten.


4. Fold den anden halvdel af papiret ind mod markeringen af midten.


5. Fold den ene halvdel lige over den anden, så det bliver til et langt "rør".


6. Fold den ene haldel af det nye papir over på midten, fold det derefter ud igen.


7. Fold den ene ende ind mod markeringen af midten.


8. Fold den anden ende ind mod markeringen af midten.


9. Fold den ene ende over den anden.


Så er det første led færdigt.
10. Lav endnu et led efter samme fremgangsmåde.
11. Tag det ene led, og stik de to ender, ind i det andet leds to huller. Det første led skal ind fra den side, på det andet led, hvor der kun er to huller, og ikke den side med flere huller.



12. Lav flere led, sæt led 3 ind i led 2 som i punkt 11, og bliv ved sådan.
13. Når armbåndet har en passende længde, trækkes en elastiksnor igennem det med en nål.


14. Bind knude på elastiksnoren, og armbåndet er færdigt.
TIP: Hvis man ligger lidt klar neglelak på knuden holder den bedre, og går ikke så let op.


4 på, på en gang er måske lidt meget, men
enkeltvis eller to-og-to synes jeg at de er rigtig flotte.
Held og lykke.
-Emilie:-)

1 kommentar: