8. feb. 2012

Black or white

Hey:-)
Her i weekenden fik jeg lyst til at lægge noget neglelak. Jeg ville gerne lave noget lidt mere spænende end ensfarvet, men ikke for overdrevet. Jeg fandt på at lave halv sort, halv hvid på hver negl. Det kom til at se sådan ud:



De "redskaber" jeg brugte
Fremgangsmåde:
1. Jeg startede med et lag af min Essie Basecoat, og derefter lagde jeg 3 lag af en hvid lak, på lidt over halvdelen af neglen. Man kan sagtens nøjes med 2 lag, men for at den skulle dække helt, lagde jeg et ekstra, tyndt, lag på. Jeg brugte en hvid lak fra Essie, som hedder Blanc.

2. Jeg satte et stykke malertape på, så det dækkede den del af neglen, der var hvid. På den måde får man nemt en lige linje mellem de 2 farver.

3. Så lagde jeg 2 lag af min sorte Essie Licorice, der hvor der ikke var malertape.

4. Jeg tog malertapen af, og sluttede af med at finpudse stregen mellem farverne, da der nogle steder var kommet lidt sort over på det hvide. Og til allersidst lagde jeg et lag af min Essie Topcoat Good To Go.

Det kræver noget tålmodighed og tid, men ellers er det ikke så svært.

Da jeg sad kiggede på det den anden dag, kom jeg helt til at tænke på Michael Jacksons sang, Black or white, så den kommer lige med også:-)

/Emilie:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar